Všeobecné obchodné podmienky, podmienky používania, obchodné podmienky, reklamné podmienky, informácie o spracúvaní osobných údajov prostredníctvom súborov cookies
(ďalej len „Obchodné podmienky")
Poskytovateľ/prevádzkovateľ:
Ryxoo Universal Slovak s. r. o.
so sídlom Žilinská 1, 811 05 Bratislava - mestská časť Staré Mesto
IČO: 55 042 902, DIČ: SK2121861973
Zapísaný v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č. 165109/B
dozorný orgán: Slovenská obchodná inšpekcia, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27
(ďalej len „Poskytovateľ“ alebo „Prevádzkovateľ“ alebo takisto v prvej osobe ako „my“)
1. Kto sme a definícia základných pojmov
1.1. Poskytovateľ prevádzkuje okrem iného webové portály www.fajn-brigady.sk a (ďalej len "Webové portály", resp. jednotlivo „Webový portál“), prostredníctvom ktorých poskytuje svojim registrovaným a obmedzene aj neregistrovaným používateľom reklamné a súvisiace služby (ďalej len "Služby") na diaľku, t.j. bez súčasnej fyzickej prítomnosti strán.
1.2. Zmluvný vzťah medzi Poskytovateľom a Zákazníkom sa riadi týmito Obchodnými podmienkami, Zmluvou a príslušnými právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) a zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obchodný zákonník“). Zákazníkom sa rozumie buď Návštevník alebo Inzerent (ako sú špecifikovaní nižšie) (v celých týchto Obchodných podmienkach ako „Zákazník“). Ďalej, ak je Zákazníkom spotrebiteľ, vzťahuje sa na zmluvný vzťah medzi ním a Poskytovateľom aj zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon č. 102/2014“) a ďalšie právne predpisy vzťahujúce sa na právne vzťahy so spotrebiteľmi. Zákazník uvedený v predchádzajúcej vete pri uzatváraní Zmluvy s Poskytovateľom berie na vedomie, že počas trvania zmluvného vzťahu bude Poskytovateľ používať vo vzťahu k nemu komunikačné prostriedky na diaľku a náklady, ktoré vzniknú spotrebiteľovi pri použití prostriedkov komunikácie na diaľku v súvislosti s uzavretím zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory), si bude znášať Zákazník – spotrebiteľ.
Ustanovenia týchto Obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy a každej čiastkovej zmluvy. Akékoľvek odchylné ustanovenia v Zmluve alebo čiastkovej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto Obchodných podmienok.
1.3. Služby sú poskytované:
- Návštevníkovi bezodplatne, ak nie je v Zmluve dohodnuté inak;
- Inzerentovi bezodplatne aj odplatne, bližšia špecifikácia je uvedená v Zmluve o využívaní Webového portálu (ďalej tiež „Zmluva“), prípadne v čiastkových zmluvách.
1.4. Zmluva o využívaní Webového portálu je v rámcovej podobe uzavretá so Zákazníkom odoslaním riadne vyplneného registračného formulára Poskytovateľovi. Inzerent môže následne v jej rámci a k jej naplneniu uzatvárať čiastkové zmluvy o poskytovaní konkrétnych ním zvolených (najmä platených) služieb, ktoré uzatvára objednávkou konkrétnej služby a odkliknutím príslušného tlačidla s povinnosťou platby na Webovom portáli, prípadne iným dištančným spôsobom. Od okamihu odoslania formulára, príp. odkliknutia tlačidla s voľbou konkrétnej služby či dohodou strán pri inom dištančnom spôsobe, je Zákazník viazaný svojím konaním a v prípade odplatnosti služieb prijíma záväzok uhradiť za zvolenú službu dohodnutú cenu. Zmluva je uzavretá elektronicky a jej uzavretie potvrdí Poskytovateľ Zákazníkovi elektronickou poštou, vrátane zaslania Obchodných podmienok v podobe umožňujúcej nezmenenú reprodukciu, a to na adresu elektronickej pošty Zákazníka. Za uzatvorenie Zmluvy sa považuje aj elektronická objednávka konkrétnych zvolených služieb prostredníctvom Webového portálu či iným dištančným spôsobom. Písomnú verziu Zmluvy je možné uzatvoriť v prípade, keď minimálne jedna zo strán prejaví záujem o túto verziu Zmluvy.
1.5. Definícia a vymedzenie ďalších pojmov:
www.fajn-brigady.sk alebo ďalej tiež „Web“ – internetový pracovný portál slúžiaci predovšetkým pre zadávanie dopytov práce zo strany Inzerentov a ľahšie nájdenie vhodných zamestnancov (či iných pracovníkov), vhodných pracovných miest alebo rôznych foriem pracovnoprávneho vzťahu (napr. pracovný úväzok na kratší čas, brigády, práce v zahraničí, stáže a pod.), záujemcom o prácu (Návštevníkom) slúžia predovšetkým na nájdenie vhodnej práce, vrátane doplnkových služieb (články k téme a pod.).
Návštevník – každá osoba, ktorá sa na Webe zaregistruje a vytvorí si bezplatne svoj účet, slúžiaci na napomáhanie nájdeniu práce/brigády, bezplatnému zasielaniu brigád z vybranej lokality či akémukoľvek inému účelu mimo inzercie pracovných pozícií (napr. na bezplatné zasielanie ponúk práce/brigád, jednoduchšiemu odpovedaniu na ponuky, možnosť vloženia životopisu). Údaje o hlavných vlastnostiach služby sú uvedené priamo na Webových portáloch, https://www.fajn-brigady.cz/pridat-uchazece.html (pre www.fajn-brigady.sk),
Inzerent – každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá si vytvorí svoj účet, slúžiaci na inzerciu pracovných pozícií/ponúk, tzn. napríklad vkladanie, upravovanie či mazanie ponúk práce/brigád a ďalších úprav a činností súvisiacich s inzerciou (napr. úprava nastavenia spoločnosti a pod.). Inzercia pracovných ponúk je buď bezodplatná, alebo odplatná, viď rozlíšenie ďalej. Údaje o hlavných vlastnostiach ponúkaných služieb sú uvedené na https://www.fajnsprava.cz/nase-sluzby.html.
Záujemca o brigádu môže odpovedať na konkrétny inzerát aj bez registrácie na Webových portáloch; zodpovedá priamo Inzerentovi a medzi ním a Poskytovateľom nevzniká zmluvný vzťah poskytnutia služby. Poskytovateľ iba po určenú dobu spracováva osobné údaje takého záujemcu, a to meno, priezvisko, e-mail a telefónne číslo. Tieto osobné údaje budú spracovávané po dobu podľa čl. 3 Informácie o spracovaní osobných údajov poskytnutej Poskytovateľom.
Služby – všetky činnosti poskytované Poskytovateľom na príslušnom Webe, a to buď poskytované bezodplatne alebo v platenej forme.
Cenník – prehľad všetkých služieb poskytovaných Poskytovateľom Zákazníkom za odplatu, s uvedením jednotlivých cien.
Oficiálny (kontaktný) email – email, ktorý môže byť uvedený na Webe v sekcii Kontakt, slúžiaci na oficiálnu emailovú komunikáciu s Poskytovateľom. Týmto e-mailom je: zbynek@fajn-brigady.cz (ďalej len „Email“). Kontaktné telefónne spojenie: + 420 775 377 727 (Z. Hrtáň).
Administračné rozhranie – vlastný interný administračný systém Prevádzkovateľa, slúžiaci na ľahšiu prácu Zákazníka, slúžiaci predovšetkým na zadávanie, úpravu či archiváciu ponúk, prehľadu objednaných Služieb a ďalších súvisiacich činností.
2. Účet inzerenta a práva a povinnosti inzerenta
2.1. Inzerent má po vykonaní registrácie prístup do svojho užívateľského rozhrania (ďalej len „Účet Inzerenta“).
2.2. Inzerent je v rámci registrácie povinný zadať IČO spoločnosti, zadanie ktorého je podmienkou na uzavretie Zmluvy (rámcovej i čiastkových), alebo IČO fyzickej osoby v prípade, keď vykonáva registráciu ako samostatne zárobkovo činná osoba. Inzerent nie je povinný zadať IČO v prípade, keď bude vystavovať inzerát iba na svoje súkromné (nepodnikateľské) účely (napr. zháňa výpomoc v domácnosti). Pokiaľ Inzerent vystaví inzerát na iné ako súkromné (nepodnikateľské) účely bez toho, aby v rámci procesu registrácie zadal IČO, jedná sa o porušenie podmienok Zmluvy.
Naše Webové portály nenesú zodpovednosť za podvodné registrácie na reálne identifikačné číslo (IČO) spoločnosti alebo fyzickej osoby, ktoré je verejne dostupné. V prípade, že dôjde k zneužitiu IČO Vás alebo Vašej spoločnosti na našich Weboch, odporúčame nahlásiť všetko čo najskôr príslušnému orgánu Slovenskej republiky. Akonáhle nám bude doručená oficiálna žiadosť príslušného orgánu o poskytnutie informácií, dodáme na základe takej žiadosti všetky požadované údaje.
2.3. Inzerent je povinný v Účte Inzerenta uvádzať správne a pravdivo všetky údaje a ďalej je povinný udržiavať tieto údaje aktuálne. Poskytovateľ má za to, že údaje uvedené v Účte Inzerenta sú správne a aktuálne, ak ho Inzerent neinformuje o opaku.
2.4. Prístup k Účtu Inzerenta je zabezpečený užívateľským menom tvoreným e-mailovou adresou Inzerenta a zvoleným heslom. Inzerent sa zaväzuje prístupové údaje k svojmu účtu chrániť a neoznamovať ich tretej osobe. V prípade zneužitia či zistenia podvodného konania ohľadom Účtu Inzerenta je potrebné toto ihneď nahlásiť Prevádzkovateľovi, popr. príslušným orgánom verejnej moci.
2.5. Inzerent berie na vedomie, že Účet Inzerenta alebo Webový portál nemusia byť dostupné nepretržite, a to najmä s ohľadom na prevádzkové výpadky siete internet, nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia Poskytovateľa, príp. nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb. Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za majetkovú ujmu spôsobenú prípadnou dočasnou nedostupnosťou Webu.
2.6. Registráciou získa Inzerent prístup do vlastného Administračného (používateľského) rozhrania a môže vystavovať inzeráty pre oba Webové portály a vybrať si z Poskytovateľom aktuálne ponúkaných platených aj neplatených služieb.
2.7. Poskytovateľ je oprávnený po predchádzajúcom upozornení Inzerenta zablokovať/zrušiť Účet Inzerenta, pokiaľ Inzerent porušil Zmluvu, vrátane týchto Obchodných podmienok a ani po predchádzajúcom upozornení Poskytovateľa nedošlo v primeranej lehote k náprave. Ak sa aspoň 1x za obdobie 12 (dvanástich) po sebe idúcich kalendárnych mesiacov od posledného prihlásenia neprihlási Inzerent do svojho Účtu Inzerenta, môže byť Účet Inzerenta zo strany Poskytovateľa zrušený, a to po predchádzajúcom e-mailovom upozornení. Inzerent berie na vedomie, že pri zrušení Účtu Inzerenta (z akéhokoľvek dôvodu) budú zmazané aj na tomto účte prípadne pripísané kredity, bez akejkoľvek finančnej kompenzácie.
2.8. Poskytovateľ je oprávnený aj bez predchádzajúceho upozornenia pozastaviť prístup k Účtu Inzerenta alebo ho zrušiť v prípade, že je tu podozrenie, že Inzerent v rámci užívania Služby porušuje právne predpisy či práva tretích osôb, zneužíva poskytovateľom ponúkané Služby či uvádza tretie osoby do omylu. Inzerent nemá nárok na náhradu škody a ani akúkoľvek finančnú náhradu vzniknutú z pozastavenia prístupu k Účtu Inzerenta alebo je zrušenia podľa tohto bodu. Veta posledná čl. 2.7. platí pri zrušení účtu obdobne.
2.9. Poskytovateľ nie je zodpovedný za majetkovú ani nemajetkovú ujmu osoby vzniknutej v dôsledku užívania Služby, s výnimkou ujmy spôsobenej úmyselným škodným konaním poskytovateľa.
2.10. Účet Inzerenta je možné kedykoľvek zrušiť aj samotným Inzerentom v Administračnom rozhraní. Zrušením účtu dochádza k automatickému vypovedaniu Zmluvy (ako aj čiastkových zmlúv) zo strany Inzerenta bez výpovednej doby, s účinnosťou ku dňu zrušenia účtu. Posledná veta čl. 2.7. platí pri zrušení účtu obdobne.
2.11. Po zrušení účtu sú zadané údaje ešte 90 dní archivované (pre prípad požiadavky na obnovenie údajov) z dôvodu oprávneného záujmu poskytovateľa a potom sú údaje odstránené, ak na dlhšie uchovávanie neexistuje iný právny základ (napr. obhajoba pred potenciálnymi nárokmi Inzerenta alebo tretích strán).
2.12. Inzerent je povinný odpovedať na každú odpoveď, ktorú dostal v súvislosti s vystaveným inzerátom. Odpoveď môže byť generovaná a zasielaná z Účtu Inzerenta ako automatická odpoveď. Ak neodpovie Inzerent na všetky obdržané odpovede, bude sa takéto konanie považovať za porušenie podmienok Zmluvy s Poskytovateľom.
2.13. Po obsadení pracovnej pozície, na ktorú bol inzerát vystavený, je Inzerent povinný inzerát zmazať bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 2 kalendárnych dní. Ak nezmaže Inzerent inzerát v stanovenej lehote, bude sa takéto konanie považovať za porušenie podmienok Zmluvy s Poskytovateľom.
2.14. Po zmazaní inzerátu je inzerát vedený v histórii inzerátov, odkiaľ si ho Inzerent môže vo svojom Účte Inzerenta v prípade opätovného hľadania pracovníkov na obdobnú pozíciu obnoviť. Záznamy o inzeráte (história) sú vedené po celú dobu vedenia Účtu Inzerenta; odpovede na ne sú ukladané iba po obmedzenú dobu uvedenú v Účte Inzerenta. Zároveň dané inzeráty môžu byť vedené v indexe vyhľadávacích nástrojov (napr. google, zoznam) a je možné sa prostredníctvom daných vyhľadávacích nástrojov na inzerát prekliknúť aj po jeho ukončení. U daného inzerátu je uvedené, že už nie je aktívny a nedá sa naň cez príslušný formulár reagovať. V prípade potreby si môže Inzerent sám dané inzeráty z histórie inzerátov zmazať a to cez záložku histórie inzerátov vo svojom Účte Inzerenta.
2.15. Inzerent zodpovedá za všetok obsah inzerátu, ktorý bude vložený a prípadne aj zverejnený na jeho Účte Inzerenta. Pri zverejňovaní obsahu je Inzerent povinný zabezpečiť, aby boli dodržané všetky aplikovateľné právne predpisy, najmä Zákonník práce, zákon o službách zamestnanosti, predpisy týkajúce sa ochrany osobných údajov, autorských práv a práv priemyselného a iného duševného vlastníctva, ako aj dodržanie zákazu diskriminácie.
2.16. V prípade, že sa Inzerent dozvie o protiprávnej povahe obsahu, ktorý je zverejnený na jeho Účte Inzerenta alebo o povahe obsahu, ktorá je v rozpore s týmito Obchodnými podmienkami, zaväzuje sa ho ihneď zmazať či pozmeniť tak, aby nebol závadný. To isté platí pre prípad, že Inzerentovi v minulosti patril právny titul na používanie obsahu, avšak tento právny titul už neexistuje. V prípade, že nedôjde k odstráneniu/úprave inzerátu priamo Inzerentom, Poskytovateľ je oprávnený po predchádzajúcom vyrozumení Inzerenta a poskytnutí primeranej lehoty na nápravu inzerát zmazať.
2.17. V prípade, že Poskytovateľovi vznikne v súvislosti s obsahom zverejneným na Účte Inzerenta akákoľvek majetková či nemajetková ujma, zaväzuje sa ju Inzerent nahradiť v plnej výške, a to najneskôr do 14 dní odo dňa, keď bol k jej náhrade Poskytovateľom vyzvaný.
2.18. Inzerent:
• môže využívať len Služby, ktoré má objednané v rámci Zmluvy, príp. čiastkovej zmluvy, a ktoré má uhradené (ak nie je výslovne dohodnuté inak) a inzerciu môže využívať buď:
a) vlastnými silami, osobne,
b) prípadne môže na využívanie týchto Služieb poveriť zodpovednú osobu, ktorá ho zastupuje alebo koná v jeho mene – môže to byť napr. personalista (-tka) v danej spoločnosti, asistent (-ka); táto osoba potvrdzuje, že má právo zadávané informácie zverejňovať;
• zodpovedá za obsahovú stránku pracovných ponúk či ďalších informácií ním zverejnených na Webe, najmä za ich správnosť, pravdivosť, súlad s právnymi predpismi;
• zodpovedá sa za to, že v prípade uverejnenia akéhokoľvek loga, fotografie, materiálov, názvu spoločnosti či akéhokoľvek iného obsahu duševného vlastníctva, autorského zákona, ochranných známok, obchodného tajomstva alebo iného obdobného práva ,má k tomuto zverejneniu všetky potrebné práva, licencie či súhlasy od dotknutého subjektu (dotknutých subjektov), a to v momente zverejnenia ako aj počas celého trvania zverejnenia;
• je plne zodpovedný za inzerciu zadávanú zo svojho Účtu Inzerenta, v prípade zneužitia mu neprináleží akákoľvek náhrada za neoprávnene využité Služby cudzou osobou;
• zaväzuje sa, že kontakty na záujemcov o prácu získané prostredníctvom využívania Služieb Poskytovateľa nepoužije pre svoju osobnú (nepodnikateľskú) potrebu resp. na iný účel ako vyhľadanie a získanie vhodného uchádzača o zamestnanie), neposkytne ich tretím osobám (okrem zodpovednej osoby v súvislosti s pracovnou pozíciou), či ich nijako nezneužije;
• zaväzuje sa, že bude využívať objednané Služby Poskytovateľa iba na obsadenie pracovnej pozície alebo činností s tým nevyhnutne súvisiacich (napr. prezentácia spoločnosti Inzerenta ako zamestnávateľa pri reklamných službách, a pod.);
• nesmie kopírovať, distribuovať či inak ďalej zverejňovať akýkoľvek obsah Webu bez písomného súhlasu Poskytovateľa;
• zaväzuje sa, že všetky informácie získané v rámci spolupráce s Poskytovateľom alebo v akejkoľvek spojitosti s Webom (napr. know-how, marketingové záležitosti, Obchodné podmienky, spôsob spolupráce s Poskytovateľom aj ďalšie skutočnosti), bude považovať za obchodné tajomstvo a nebude ich ďalej šíriť, a to ešte minimálne 2 roky od skončenia spolupráce s Poskytovateľom;
• nesmie uvádzať v pracovných ponukách len všeobecné alebo nejasné tvrdenia/skutočnosti;
• súhlasí s tým, že Poskytovateľ môže niektoré údaje zadané Inzerentom (napr. typ ponúkanej pozície, počet zadaných inzerátov) použiť na vytváranie súhrnných štatistík a prehľadov, či inak ďalej využívať, vždy však len za predpokladu zachovania anonymity Inzerenta;
• nesie za všetky svoje aktivity (napr. ohrozenie či porušenie akýchkoľvek práv tretích osôb) plnú zodpovednosť so všetkými následkami a dôsledkami; prípadnú škodu je povinný Poskytovateľovi bezodkladne uhradiť po výzve Poskytovateľa.
Poskytovateľ informuje Inzerentov, že ak si aktivujete na svojom účte funkciu povinného prikladania životopisov pri odpovedi na inzerát, tak sa znižuje minimálny garantovaný počet odpovedí na inzeráty (odhadom poskytovateľa) o 20 % (pokiaľ využívate zaplatené topovanie svojej inzercie).
3. Podmienky inzercie – pravidlá, rozdelenie, miesto, frekvencia a dĺžka vystavenia inzerátu
3.1. V rámci územia jedného mesta (obce) je možné vystaviť maximálne 6 (šesť) rôznych inzerátov na každom Webovom portáli, ak nie je s Poskytovateľom individuálne dohodnuté inak. Obmedzený počet je stanovený z toho dôvodu, aby nebolo v zozname zverejnených pracovných ponúk/brigád napr. 15 podobných inzerátov od jednej spoločnosti v jednom meste (obci) hneď za sebou. Ponuky sa uchádzačom posielajú aj e-mailom (tzv. newsletter) – ani tu nepôsobia hromadné ponuky od rovnakej spoločnosti profesionálne. Uchádzači sa z odberu newslettera následne odhlasujú, nechodia na Web a klesá celková odozva na inzeráty. Pokiaľ plánuje Inzerent zverejniť viac inzerátov, je odporúčané zverejňovať ich v rámci viacerých dní. Vyššie uvedené počty sú nastavené všeobecne, je možné všetko riešiť aj individuálne. Po vzájomnej dohode je možné za určitých podmienok (napr. podľa typu inzercie) počet denne vložených inzerátov navýšiť – v prípade záujmu o navýšenie počtu je potrebné kontaktovať Poskytovateľa.
3.2. V rámci územia Hlavného mesta Bratislavy (teda aj jednotlivých mestských častí) nemožno pre rovnakú pozíciu vystaviť viac inzerátov.
3.3. Inzerát je možné vystaviť krátkodobo /na dobu 2 (dvoch) alebo 7 (siedmych) dní/ alebo dlhodobo /14 (štrnásť) dní/.
3.4. Vystavenie inzerátu krátkodobo je možné iba v prípade, keď Inzerent:
a) hľadá malý počet brigádnikov;
b) hľadá brigádnikov jednorazovo (napr. na vykladanie kamiónu nasledujúci deň);
c) začiatok brigády začína v krátkom časovom období po vystavení inzerátu.
3.5. Pokiaľ nie je daný niektorý z dôvodov pre vystavenie krátkodobého inzerátu, je nutné vystaviť inzerát dlhodobo.
3.6. Ak by Inzerent chcel opakovať inzerát, je nutné namiesto jeho opakovania zvoliť dlhodobé vystavenie. Pokiaľ bude Inzerent opakovane vystavovať inzerát s rovnakým alebo obdobným obsahom (namiesto dlhodobého vystavenia), bude sa takéto konanie považovať za porušenie podmienok Zmluvy s Poskytovateľom. Poskytovateľ si vyhradzuje právo posúdiť, či sa jedná o opakované vystavenie inzerátu s rovnakým alebo obdobným obsahom.
3.7. Do 1 (jedného) inzerátu je možné zlúčiť maximálne 3 (tri) ponuky, ktoré majú podobnú náplň práce, napr. ponuky sa líšia len výberom smien, typom úväzku apod. (nie je možné vložiť niekoľko akoby samostatných inzerátov).
3.8. Pracovná ponuka musí obsahovať aspoň minimálne Poskytovateľom stanovené obsahové a formálne kritériá. Poskytovateľ si vyhradzuje právo upraviť pracovnú ponuku tak, aby tá bola v súlade so zvyklosťami a zaužívanými postupmi (napr. formálna úprava obsahu). V ponuke práce (brigád) je zakázané odkazovať na webové stránky alebo aplikácie mimo pracovné portály Poskytovateľa. Rovnako je zakázané vkladať neštandardné znaky (ako napríklad hviezdičky, podčiarknutie, doplnkové symboly a iné), či iné symboly alebo skutočnosti, ktoré priamo nesúvisia s ponúkanou pracovnou pozíciou. Zakázané je taktiež uvádzať do inzerátu stimul na to, aby sa uchádzači zúčastnili pohovoru na konkrétnej adrese – podmienkou využívania Webového portálu zo strany Inzerenta je to aby záujemcovia o prácu využili tlačidlo odpovedať alebo si zobrazili telefónny kontakt. Jedine tak je možné merať relevantné štatistiky účinnosti inzercie na Webových portáloch.
3.9. V prípade inzercie ponuky do iného mesta (obce), než v ktorom je ponúkaná daná práca, je možné inzeráty zadávať zadarmo iba do mesta v primeranej dojazdovej vzdialenosti od miesta výkonu práce (cca do 40 km vzdialenosti; nie je možné inzerovať takúto ponuku v meste (obci) napríklad 100 km vzdialenom). V prípade, že sa pri danej pozícii ponúka možnosť ubytovania a hľadajú sa záujemcovia z celej SR, je možné si naraz vystaviť maximálne 3 (tri) také inzeráty zadarmo. Pri inzercii väčšieho počtu vzdialenejších miest je už inzercia spoplatnená podľa individuálneho Cenníka, ktorý Poskytovateľ zašle na požiadanie Inzerentovi (platí sa len jednorazový poplatok v závislosti od doby inzercie, typu či rozsahu inzercie).
3.10. Inzerent môže zverejnenú ponuku upraviť iba pri preklepe alebo v prípade nezámerného a mylného uvedenia niektorých parametrov (napr. ponúkanej mzdy, dátumu nástupu a pod.) alebo v prípade zmeny niektorej zo zásadných informácií (napr. posunutie dátumu nástupu, zvýšenie mzdy a pod.), pričom povaha inzerátu a pracovná pozícia musí zostať rovnaká. Je zakázané ponuku upravovať tak, aby sa po úprave v ponuke ponúkala iná pracovná pozícia. V tomto prípade bude daná ponuka zmazaná Poskytovateľom bez nároku na vrátenie poplatku za zverejnenie tejto pozície a Inzerentovi môže byť pre hrubé porušenie Obchodných podmienok ďalšia inzercia znemožnená.
3.11. zmazanie inzerátu Inzerentom, doba vystavenia:
Akonáhle má Inzerent požadovanú pozíciu už obsadenú, je nutné inzerát ručne zmazať v Účte Inzerenta. Inzerát Inzerenta môže byť tiež predčasne zmazaný Poskytovateľom v prípade, že danú pozíciu pravdepodobne z už došlých odpovedí Inzerent obsadí (podľa jej povahy, počtu hľadaných brigádnikov a pod.), napr. keď Inzerent hľadá 2 brigádnikov na doplňovanie tovaru, a prišlo mu už napr. 30 alebo viac odpovedí. Keby Inzerent náhodou pozíciu aj tak neobsadil, je možné si inzerát zadať znova (avšak až potom, čo Inzerent preukázateľne kontaktoval všetkých potenciálnych záujemcov).
Doba vystavenia inzerátu je buď pevne určená, prípadne si Inzerent môže vybrať z viacerých možností, ak mu to ponúkne systém pri zadávaní inzerátu. Poskytovateľ môže zadanú ponuku práce upraviť (napr. doplniť chýbajúce informácie, opraviť preklepy, zmazať nepovolené znaky a pod.) aj bez predchádzajúceho upozornenia Inzerenta.
3.12. Inzercia zdarma, platená inzercia, zakázaná inzercia, inzercia do zahraničia – podmienky pre Inzerenta:
A) INZERCIA ZADARMO (BEZODPLATNÁ INZERCIA)
Bezodplatná inzercia zahŕňa akékoľvek inzeráty na pracovné pozície, ktoré Inzerent hľadá, a to bez rozlíšenia dĺžky pracovného času, náročnosti výkonu práce, mzdy, miesta výkonu práce, pozície atď.
Rozsah inzercie zadarmo pre každý z Webových portálov (počet inzerátov zadarmo v každom kalendárnom mesiaci pre každého Inzerenta) určuje Poskytovateľ. Inzerent je oprávnený zvoliť si medzi umiestnením na pracovný portál www.fajn-brigady.sk. Aktuálny rozsah inzercie zdarma je vždy uvedený na https://www.fajnsprava.cz/cenik.html.
B) PLATENÁ INZERCIA – dobehnutie aktuálnych TARÍF a prevod na KREDITOVÝ SYSTÉM; kreditové balíčky
Pokiaľ si Inzerent už pred dňom aktualizácie týchto Obchodných podmienok, t.j. pred 4. 3. 2024 zakúpil u poskytovateľa akýkoľvek typ TARIFY, u ktorej zatiaľ neuplynula dohodnutá doba inzercie zvoleného počtu inzerátov podľa Zmluvy (čiastkovej zmluvy), môže Inzerent takúto TARIFU vyčerpať bez akýchkoľvek zmien. Po uplynutí doby čerpania akejkoľvek TARIFY (bez ohľadu na jej vyčerpanie Inzerentom alebo nie), pokiaľ sa jej čerpanie nezačalo, systém TARIFY zaniká bez akejkoľvek finančnej náhrady. Ustanovenie čl. 5.5. tu týchto Obchodných podmienok platí primerane. Inzerent má po 4. 3. 2024 možnosť pre ďalšiu objednávku konkrétnych platených služieb využiť už iba tzv. kreditový systém.
Pokiaľ Inzerent nekúpil žiadny typ TARIFY, po zmene systému platených služieb bude môcť zakúpiť služby už v rámci tzv. kreditového systému.
Kreditový systém: Inzerent si zvolí podľa svojej úvahy z aktuálnej ponuky Poskytovateľa tzv. kreditový balíček (s príslušným počtom kreditov a cenou) pre možnosť inzerovať, ako aj pre možnosť využiť ďalšie platené služby podľa aktuálnej ponuky. Aktuálna ponuka je Inzerentovi k dispozícii aj v jeho Účte Inzerenta. Tzv. kreditový balíček (ďalej len „Balíček“) Inzerent zvoleným spôsobom Poskytovateľovi uhradí. Balíček je univerzálny, v rámci Účtu Inzerenta je možné použiť ako na služby prostredníctvom Webov www.fajnbrigády.sk. Balíček je možné využiť ako na inzerciu, kde nemá žiadne časové obmedzenie a rovnako ho možno použiť na využitie ďalších platených Služieb Poskytovateľa, kde už môže byť časové obmedzenie dané povahou Služby, ktoré je vždy uvedené pri jednotlivej Službe (napr. topovanie). Balíček je Inzerent oprávnený čerpať až do vyčerpania kreditov v ňom; počet kreditov vidí Inzerent pri prihlásení do Účtu Inzerenta. Inzerent môže kedykoľvek bez obmedzenia zakúpiť ďalšie Balíčky, čím dôjde k zvýšeniu počtu kreditov pre Inzerenta v Účte inzerenta. Pokiaľ má Inzerent na svojom Účte Inzerenta stav 0 kreditov či menej kreditov, než je prípustné pre čerpanie ním zamýšľanej Služby, je možné zvolenú Službu realizovať iba ako tzv. jednorazovú Službu (v cenníku pod názvom „jednorazovo“) tak, že Inzerent dokúpi potrebný počet kreditov pre jej realizáciu.
Aktuálna cena za poskytované Služby je uvedená na stránke https://www.fajnsprava.cz/nase-sluzby.html, a na nej pri rozkliknutí jednotlivého typu Služby a zvolení položky „brigáda“ pre www.fajn-brigady.sk. Cena je splatná v deň uzatvorenia príslušnej Zmluvy, resp. čiastkovej zmluvy, t.j. objednávky služieb. Uvedené ceny sú cenami bez DPH, k ich výške je nevyhnutné pripočítať zákonnú výšku DPH, v zmysle príslušných právnych predpisov, ak nie je v týchto podmienkach a na príslušnej webovej stránke uvedené inak.
Kredity sú dodané, príp. iné platené služby sú dodané, po pripísaní finančnej čiastky Poskytovateľovi v lehote do 5 dní), a to pripísaním kreditov na Účet Inzerenta.
Spôsob platby:
- bezhotovostne prostredníctvom platobného systému GoPay – okamžitá platba;
- bezhotovostne platobnou kartou online;
- bezhotovostne na bankový účet Poskytovateľa, a to v prípade individuálnej dohody s Poskytovateľom na základe daňového dokladu (faktúry) vystaveného Poskytovateľom. Na súhlas Poskytovateľa s týmto spôsobom platby nemá Inzerent právny nárok. V prípade takéhoto spôsobu platby je možné poskytnúť Služby už v lehote splatnosti daňového dokladu (faktúry). Ak však nebude daňový doklad (faktúra) Inzerentom riadne a včas uhradený, je Poskytovateľ oprávnený pozastaviť poskytovanie Služby až do okamihu plnej úhrady čiastky na daňovom doklade (faktúre).
Platba sa má za uhradenú jej pripísaním na bankový účet poskytovateľa.
Prispôsobenie ceny osobe spotrebiteľa na základe automatizovaného rozhodovania Poskytovateľ neuplatňuje.
Pre uplatnenie práv z vadného plnenia sa uplatnia príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka a/alebo Obchodného zákonníka. Ďalej ak ide o spotrebiteľa, uplatnia sa aj ustanovenia Zákona o ochrane spotrebiteľa a ďalších príslušných právnych predpisov uplatňujúcich sa na právne vzťahy so spotrebiteľom.
Popredajný servis Poskytovateľ neposkytuje.
Zmluvná záruka za akosť – Poskytovateľ neposkytuje; uplatnia sa len zákonné práva z vadného plnenia.
C) ZAKÁZANÁ INZERCIA A ĎALŠIE PORUŠOVANIE PODMIENOK INZERCIE
Pre všetky typy inzercie (bez ohľadu na ich odplatnosť) sa zakazujú inzeráty, ktoré sú v rozpore s týmito Obchodnými podmienkami, Zmluvou či čiastkovou zmluvou, platnými právnymi predpismi SR či priamo vykonateľnými nariadeniami EÚ (ďalej len „Zakázaná inzercia“). V prípade, že by Inzerent pri svojej inzercii pracovnej pozície prostredníctvom ktoréhokoľvek Webového portálu vykonal zakázanú inzerciu, dochádza k porušeniu Zmluvy, ktorej neoddeliteľnou súčasťou sú aj tieto Obchodné podmienky, a Poskytovateľ je oprávnený požadovať jednorazovú zmluvnú pokutu vo výške 200 EUR za každé jednotlivé porušenie; náhrada majetkovej či nemajetkovej ujmy týmto nie je dotknutá. Súčasne je prevádzkovateľ oprávnený Zakázanú inzerciu a/alebo pri porušení Obchodných podmienok Inzerentom podľa tohto bodu takýto inzerát (bez kompenzácie) z dôvodu preventívneho predchádzania škodám zmazať tak, aby nebol verejne dostupný, a to bez akejkoľvek finančnej náhrady.
Zakázanou inzerciou sú najmä:
- inzeráty, ktoré sú v rozpore s platnými právnymi predpismi v SR;
- inzeráty, ktoré sú v rozpore s dobrými mravmi, poctivým konaním a etickými pravidlami;
- inzeráty s reklamným alebo marketingovým obsahom, alebo informáciou o produktoch alebo službách Inzerenta alebo tretej osoby (napr. ponúkanie predaja parfumov či sprostredkovanie takéhoto predaja, kompletizácia ceruziek, pier z domova, plnenie obálok z domova, a pod);
- inzeráty, ktoré obsahujú tematiku týkajúcu sa drog či iných návykových látok, rasizmu a ďalších nevhodných tém;
- inzeráty poradcov zdravého životného štýlu;
- ponuky, kde nie je jasne popísaná a definovaná pracovná pozícia, ktoré obsahujú iba všeobecné informácie (obsahujúce napr. texty „Pre viac informácií napíšte“);
- inzeráty vyžadujúce vstupný poplatok za informácie k práci alebo jej zaistenie alebo v ktorej Inzerent/Sprostredkovateľ podmieňuje sprostredkovanie práce a/alebo prijatie do zamestnania resp. obdobného pracovného pomeru platbou manipulačného alebo iného poplatku;
- inzeráty na rôzne erotické služby (vrátane erotických masáží, spoločníčky, tanečnice, brigády, kde je brigádnik obnažený);
- inzeráty na kompletizáciu ceruziek, pier z domova, plnenie obálok z domova;
- inzeráty, ktoré fungujú na princípe multilevel marketingu (tzv. MLM) alebo „lietadla“, pyramídové predaje, podomový predaj;
- inzeráty finančných poradcov, poisťovacích poradcov ani iných pracovných pozícii súvisiacich s týmito odbormi, napr. administratívny pracovník/ce, asistent/ka týchto osôb a pod.;
- inzeráty konzultantov/poradcov v energiách ani iných pracovných pozícii súvisiacich s týmto odborom;
- nedôveryhodné administratívne brigády i práce, kde chýba riadny popis spoločnosti, presná špecifikácia práce, s neprimeranou mzdou či mzdou nezodpovedajúcou minimálnym mzdových požiadavkám a pod.;
- ponuky, kde nie je žiadna odmena (aj keď je možný prísľub odmeny do budúcnosti, ak sa projekt vyvinie dobre a pod.);[CPA1]
- inzerovaná práca, ktorá nie je formálne podložená pracovnou zmluvou či dohodou o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru (práca „načierno“);
• inzercia, ktorá poškodzuje dobré meno Poskytovateľa či iných spoločností, najmä iných Inzerentov;[CPA2]
- inzercia, ktorá uvádza nepravdivé informácie či informácie, ku ktorým Inzerent nemá oprávnenie ich zverejňovať (informácie o tretích osobách, ochranné známky a pod.);
- inzeráty na testovanie liekov;
- nie je tiež možné inzerovať ponuky práce (brigády a pod.), kedy je potrebný na výkon práce určitý finančný vklad (napr. nakúpenie produktov určitej spoločnosti, ktoré sa potom predávajú ďalej, napr. v oblasti kozmetiky, výživového poradenstva a pod.) či práce typu spracovania podkladov pre seminárne práce z domova a ďalšie;
- inzeráty ponúkajúce modeling a s tým spojené činnosti, činnosti modelingových agentúr.
V prípade, že Poskytovateľ zistí aj iné porušovanie podmienok inzercie, než je zakázaná inzercia, najmä, nie však výlučne:
- konanie Inzerenta spočívajúce v akomkoľvek porušení podmienok inzercie v čl. 2.18., 3.1., 3.2. a ďalej 4.1., 4.2. a 4.3. týchto Obchodných podmienok;
- konanie Inzerenta spočívajúce v z nedbanlivosti alebo úmyselne nepravdivom popise ponúkanej pozície (napr. nezodpovedajúcej skutočnej pracovnej pozícii, nepravdivé mzdové ohodnotenie) alebo uvádzajúce v popise tejto pozície akékoľvek nepravdivé či skreslené a zavádzajúce informácie;
- v prípade akéhokoľvek opakovaného alebo hrubého porušenia Zmluvy, čiastkovej zmluvy, týchto Obchodných podmienok či ich obchádzania;
je Poskytovateľ oprávnený okrem iného požadovať od Inzerentovi jednorazovú zmluvnú pokutu vo výške 200 EUR za každé jednotlivé porušenie; náhrada majetkovej či nemajetkovej ujmy týmto nie je dotknutá, t.j. Poskytovateľ môže popri zmluvnej pokute požadovať od Inzerenta náhradu škody alebo nemajetkovej ujmy v cele výške.
Poskytovateľ môže vyzvať Inzerenta na úpravu ponuky alebo ponuku okamžite odstrániť aj bez predchádzajúceho oznámenia (predovšetkým keď sa mu javí ako podozrivá, nevhodná, v rozpore so zákonom, zmluvnými dojednaniami alebo s týmito Obchodnými podmienkami).
V prípade zmazania inzerátu Poskytovateľom sa platba za vloženie takto zmazaného Inzerátu Inzerentovi nevracia, pokiaľ k tomu došlo v dôsledku predchádzajúceho porušenia povinností zo strany Inzerenta.
D) INZERCIA DO ZAHRANIČA
Špecifickou oblasťou je inzercia ponúk do zahraničia. Vkladať ponuky do zahraničia je povolené iba spoločnostiam či agentúram, ktoré majú príslušné oprávnenia na prevádzkovanie tejto služby sprostredkovania pracovných ponúk v zahraničí (po doložení príslušných oprávnení, spĺňajúce zákonné podmienky, prevádzkujúce službu legálne). Inzercia ponúk do zahraničia pre súkromné osoby nie je povolená, rovnako tak nebude umožnená spoločnostiam či agentúram, ak príslušné povolenia nebudú dodané.
3.13. Inzerent súhlasí s tým, že Poskytovateľ môže jeho ponuky zobraziť okrem Webov www.fajn-brigady.sk aj na ďalších miestach pre podporu odozvy na inzerciu, a to ako v „online“ verzii – na internete, napr. na spolupracujúcich webových stránkach, na stránkach univerzít atď., ako aj v tlačenej verzii – na nástenkách na vysokých školách, na letáčikoch rozdávaných študentom a pod. U ponúk môžu byť uvedené všetky informácie k ponuke, ktoré Inzerent zadal pri vytváraní ponuky (napr. názov spoločnosti, popis pozície, mzda, dátum nástupu a pod.) s tým, že nadpis aj popis pozície môže byť Poskytovateľom čiastočne upravený – napr. skrátený text (z dôvodu obmedzeného miesta na informácie o brigáde), avšak vždy tak, aby obsah ponuky bol vždy zachovaný v zmysle, akým bola ponuka Inzerentom zadaná (tzn. nebudú sa pri ponuke vymýšľať nepravdivé informácie).
Inzerent tiež súhlasí s tým, že logo jeho spoločnosti môže byť zverejnené na internetových stránkach Poskytovateľa – ako spoločnosti, ktorá na stránkach Poskytovateľa inzeruje svoje pracovné ponuky (alebo ich tu predtým inzerovala). V prípade, že Inzerent s prípadným zverejnením jeho loga nesúhlasí, po písomnom oznámení cez oficiálny kontaktný formulár Poskytovateľa môže túto skutočnosť nahlásiť. Najneskôr do 3 (troch) pracovných dní Poskytovateľ toto logo zo svojich internetových stránok odstráni (zobrazenie loga pri ponuke Inzerenta je niečo odlišné, tu si logo nahráva sám Inzerent).
Poskytovateľ môže na nevyhnutne potrebný čas, maximálne podľa čl. 3 Informácie o spracovaní osobných údajov poskytnutej Poskytovateľom, uchovávať odpovede od uchádzačov aj vo svojej evidencii, a to z dôvodu kontroly správnosti doručovania odpovedí Inzerentom, či ako zálohu pre prípad, že Inzerent má uvedený zlý email a odpovede sa k nemu nedostanú – v tom prípade je možné na vyžiadanie preposlať Inzerentovi príslušné odpovede (po overení Inzerenta).
Poskytovateľ v žiadnom prípade nebude tieto odpovede čítať ani akokoľvek používať žiadne údaje z odpovedí pre svoju potrebu. Prístup k týmto odpovediam je zodpovedajúcim spôsobom zabezpečený a chránený.
E) SPOLOČNÉ
3.14. Pri každom inzeráte je stabilne umiestnený tzv. šancemeter. Ide o orientačný odhad šance uchádzača na získanie brigády, ktorá vychádza z pomeru prijatých odpovedí voči požadovanému počtu voľných miest. Tento ukazovateľ Poskytovateľ zaviedol z dôvodu, aby uchádzači vedeli, akú veľkú šancu majú na získanie pozície (brigády) vzhľadom na počet už odoslaných odpovedí. Pre Inzerentov má pridanú hodnotu ukazovateľ v tom, že v prípade splnenia určitého počtu odpovedí budú uchádzači touto formou informovaní a nemusia tak riešiť stovky odpovedí. Odstránenie alebo skrytie šancemetra nie je možné.
3.15. Pre obdobie od vyhlásenia núdzového stavu, stavu ohrozenia štátu či vojnového stavu (všetko v rozsahom na území celej SR), príp. od vyhlásenia mimoriadnych (ochranných) opatrení ministerstvami či inými orgánmi verejnej správy je pripravená pre potreby integrovaného záchranného systému a zdravotníckych, sociálnych, neziskových i vzdelávacích zariadení v Slovenskej republike pozícia humanitárna pomoc. Slúži na zháňanie potrebných dobrovoľníkov, ktorí nie sú za svoju prácu nijako finančne ohodnotení. Inzeráty s touto pozíciou sa neodpočítajú z účtu Inzerenta v prípade taríf ani kreditov, ich vystavenie je kompletne zadarmo nad rámec platenej i neplatenej inzercie a je im priradený vo výpise ponúk na webe štítok HUMANITÁRNA POMOC. Rovnako ako všetky ostatné inzeráty, podliehajú tieto ponuky posúdeniu od správcov inzercie Poskytovateľa, či spĺňajú všetky podmienky na zverejnenie v tejto kategórii.
3.16 Poskytovateľ si vyhradzuje právo zmazať predčasne platenú inzerciu v prípade, že má už viac ako 40 odpovedí, pretože tu je veľká šanca obsadenia hľadanej pozície. Súčasne si vyhradzuje právo neschváliť inzerát, ktorý sa už skôr v rovnakom či podobnom znení alebo náplni práce zverejňoval.
4. Ďalšie podmienky inzercie – duplicitné inzeráty
4.1. V rámci územia jedného mesta (obce) môže (posudzuje sa podľa názvu mesta/obce v inzeráte) Inzerent vystaviť iba jeden inzerát pre danú pozíciu. Čl. 3.1. platí bez zmeny. V prípade, že Inzerent vystaví pre územie jedného mesta (obce) dva alebo viac inzerátov, nesmie byť dva a viac inzerátov vystavených pre rovnakú alebo obdobnú pozíciu. Inzerát musí byť presne vymedzený čo do pracovnej pozície a miesta výkonu práce.
Príklad č.1:
V prípade, keď Inzerent text už aktívneho inzerátu ľahko upraví (napr. skladník Bratislava a následne pracovník Bratislava, pričom pracovná náplň je rovnaká), ide stále o vloženie duplicitného inzerátu. Tiež nie je možné inzerát predčasne zmazať a vystaviť ho následne znova ani si vystaviť rovnaký inzerát z rôznych účtov (aj keď je v rámci jedného účtu unikátny).
Príklad č.2:
V prípade, keď Inzerent hľadá do prevádzky napr. brigádnika na doplňovanie nápojov a na doplňovanie ovocia, je možné vystaviť len jeden inzerát, v ktorom budú špecifikované dve rôzne činnosti (nie je možné mať aktívne 2 (dva) inzeráty, ktoré sú takmer totožné, líšiace sa len v detailoch – keď sú treba na rôznu pobočku len kúsok vedľa).
4.2. Pokiaľ bude Inzerent opakovane vystavovať duplicitné inzeráty, bude sa takéto konanie považovať za porušenie podmienok Zmluvy, čiastkovej zmluvy a týchto Obchodných podmienok. Poskytovateľ si vyhradzuje právo posúdiť, či sa jedná o duplicitné vystavovanie inzerátov s rovnakým alebo obdobným obsahom.
Opakovaným konaním Inzerenta sa na účely týchto Obchodných podmienok rozumie už druhý inzerát (takéto konanie) bez ohľadu na dobu tohto inzerátu a jeho odstup od prvého inzerátu, za predpokladu, že prvým aj druhým sú porušované akékoľvek (i rozdielne) podmienky tu uvedené či podmienky Zmluvy, resp. čiastkovej zmluvy.
4.3. Jeden Inzerent je povinný mať registrovaný iba jeden Účet Inzerenta; pokiaľ Inzerent vytvára viac Účtov Inzerenta (úmyselne aj nedbalostne) s cieľom obchádzať tieto Obchodné podmienky, Zmluvu či čiastkovú zmluvu tak, aby zmaril ich zmysel, účel a limity, ide o nedovolené konanie, ktoré znamená svojimi dôsledkami porušenie povinností Inzerenta. Pokiaľ vystavuje Inzerent rovnaké alebo podobné ponuky na jednej pozícii z viacerých Účtov Inzerenta, ide o porušenie povinností Inzerenta a budú mu zlúčené do jedného. Za porušovanie Obchodných podmienok sa považuje aj konanie, kedy si Inzerent úmyselne vytvára viac Účtov Inzerenta, aby obišiel aktuálne platný limit portálu pre inzerciu zadarmo. Poskytovateľ si vyhradzuje si právo zlúčiť účty do jedného pri dôvodnom podozrení na porušovanie Poskytovateľových podmienok inzerovania.
5. Ďalšie platené Služby pre inzerentov – typy Služieb, niektoré pravidlá pre objednávku, sankcie
5.1. Inzerent si môže okrem inzercie zadarmo či platenej inzercie zakúpiť ďalšie platené Služby, ktoré sú v aktuálnej ponuke služieb pre oba Webové portály na https://www.fajnsprava.cz/nase-sluzby.html. Také Služby môže Inzerent čerpať po predchádzajúcom uzavretí Zmluvy, resp. čiastkovej zmluvy o nich (najmä dohodnutím začiatku a obsahu čerpania Služieb, ich úhradou či ďalších skutočností) s Poskytovateľom, a to akýmkoľvek preukázateľným spôsobom na diaľku bez súčasnej prítomnosti strán. Zmluva, resp. čiastková zmluva, je uzavretá dohodou o podstatných náležitostiach, najmä predmete, cene a dĺžke poskytovania služby. Inzerent musí pred čerpaním danej Služby dodať prevádzkovateľovi do dohodnutého dátumu všetky príslušné podklady napríklad logá, popisy a pod. (ak to vyžaduje povaha danej Služby), ku ktorým má všetky oprávnenia ich zverejňovať. Poskytovateľ spustí danú Službu v najbližšom možnom termíne, najneskôr však do 30 dní od uzavretia Zmluvy, resp. čiastkovej zmluvy. Nastavenie a sprevádzkovanie XML súboru a ďalšie podmienky sa riešia podľa vzájomnej dohody prevádzkovateľa a poskytovateľa tohto súboru.
Súčasne je možné v prípade Inzerentov s veľkým objemom inzercie aj individuálne dojednať aj iné Služby, tzv. „na kľúč“, ktoré nie sú v ponuke Služieb a Cenníka uvádzané. Takéto Služby sú predmetom individuálneho vyjednávania strán.
5.2. Ďalšie platené Služby môžu spočívať napr. v nadštandardnej propagácii vybraných ponúk, spočívajúca napr. v prednostnej inzercii (topovaní), zobrazení pozície mimo klasický výpis ponúk a pod. podľa aktuálnej ponuky Poskytovateľa.
Podrobnejšie informácie o topovaní:
Topovanie inzerátu spočíva v časovo obmedzenom zobrazovaní inzerátu (podľa voľby Inzerenta) na popredných miestach zobrazenia výberu inzerátov a jeho vizuálnom zvýraznení. Inzerent volí medzi topovaním a VIP topovaním; hlavné parametre týchto služieb, ich časová platnosť a cena sú uvedené na https://www.fajnsprava.cz/cenik.html v sekcii topovania, a to zvlášť pre inzerciu na www.fajn-brigady.sk.
Topovanie je platená služba nad rámec platenej inzercie. Cena za topovanie je vždy rozdelená do 3 cenových pásiem (1. pásmo: Bratislava, 2 pásmo: krajské mestá podľa krajského usporiadania v SR s výnimkou Bratislavy, 3. pásmo: ostatné mestá (obce)). Inzerent môže zakúpiť službu topovania inzerátu aj ako samostatnú službu, kedy zvolí lokalitu podľa vyššie uvedených 3 pásiem, vyberie z ponuky časové obdobie, tým zvolí cenu a cenu uhradí niektorým zo spôsobov podľa ponuky pri platbe. Inzerent môže tiež topovanie uhradiť tým, že si najskôr kúpi Balíček z ponuky na vyššie uvedenej webovej stránke. Potom si môže kúpiť v rámci kreditov pripísaných na Účte Inzerenta službu topovania; prepočet cien topovania na kredity v daných Balíčkoch je uvedený zvlášť pre www.fajn-brigady.sk na https://www.fajnsprava.cz/cenik.html v sekcii topovanie. Príslušný počet kreditov za službu topovania bude strhnutý v rámci kreditov na Účte Inzerenta. Aj v prípade úhrady prostredníctvom kreditov sa zohľadňujú 3 cenové pásma; bližšia špecifikácia v jednotlivých cenových pásmach je uvedená na https://www.fajnsprava.cz/cenik.html.
V rámci územia jedného mesta (platí aj pre hlavné mesto Bratislavu a jej mestské časti) je možné mať súčasne aktívnych maximálne 3-5 topovaných inzerátov. Pre jednu prevádzku toho istého Inzerenta je možné zároveň topovať len inzeráty vystavené pre odlišné pozície. Topovanie je možné hradiť peniazmi v eurách alebo prostredníctvom kreditov.
Topovanie inzerátu je vykonané ihneď po obdržaní platby (eventuálne pri použití kreditov po pripísaní kreditov na Účet Inzerenta); vo výnimočných prípadoch môže byť vykonané neskôr. V prípade neskoršej aktivácie topovania nemá Inzerent žiadny nárok na náhradu majetkovej či nemajetkovej ujmy či finančnej kompenzácie, pretože hoci sa prípadne topovanie sa spustí neskôr, trvá však vždy po dohodnutú dobu (t.j. o nič sa doba topovania neskráti).Ak je Inzerent oprávnený akokoľvek voliť rozsah služieb (napr. na ktorom Webe/Weboch je inzerát zverejnený), záleží voľba na jeho úvahe. Ak zvolí Inzerent rozšírené zobrazenie inzerátu (napr. na partnerských pracovných portáloch alebo v porovnávačoch práce), či zobrazenie na sociálnych sieťach, bude sa inzerát na naplnenie Zmluvy zobrazovať aj tam.
5.3. Niektoré dojednania o objednávke Služieb, sankcie:
Objednávku Služieb ako čiastkovú zmluvu v rámci Zmluvy vykonáva Inzerent vyplnením príslušného formulára v rozhraní svojho Účtu Inzerenta, popr. zaslaním zvláštnej požiadavky na kontaktný E-mail alebo telefonicky. Objednávku je taktiež možné poslať listinnou formou do sídla Poskytovateľa. Pre všetky tieto prípady platia ustanovenia týchto Obchodných podmienok, pretože sa Zmluva, resp. čiastková zmluva, uzatvára dištančným spôsobom, t.j. bez súčasnej fyzickej prítomnosti strán. Ďalej je možné Zmluvu prípadne dojednať osobne pri schôdzke s konateľom či oprávneným zástupcom Prevádzkovateľa. Zmluva je uzatvorená v súlade s čl. 1.4. týchto podmienok.
Pri každej objednávke (ak nie je robená prostredníctvom rozhrania Účtu Inzerenta) musia byť uvedené minimálne tieto informácie:
- objednávateľ (Inzerent): obchodné meno, kompletná poštová a fakturačná adresa, IČO príp. aj DIČ;
- kontaktná osoba: meno, priezvisko, telefón, email;
- objednané Služby: druh a rozsah, prípadne dátum spustenia.
Niektoré z týchto údajov môžu byť zverejnené na Webe, ak to vyžaduje povaha Služby (napr. uvedenie kontaktných údajov spoločnosti pri inzeráte apod.) alebo ich uvedie len Inzerent v inzeráte. Poskytovateľ si tiež vyhradzuje právo zverejniť na Webe niektoré údaje aj mimo inzerátu, napr. názov spoločnosti či logo v katalógu firiem, v prehľade Inzerentov Webu či na inom mieste.
Poskytovateľ je oprávnený od uzavretej Zmluvy, ako aj čiastkovej zmluvy, jednostranne odstúpiť do doby, kým bude Zmluva, resp. čiastková zmluva, splnená aj bez uvedenia dôvodu. Ďalej je oprávnený od Zmluvy, resp. čiastkovej zmluvy, odstúpiť v prípade opakovaných či hrubých porušení povinností zo strany Inzerenta. Poskytovateľ si tiež vyhradzuje právo v prípade neúplných informácií požiadať o doplnenie nutných údajov, prípadne o overenie pravdivosti zadaných údajov.
5.4. Ak sa realizuje platba prostredníctvom faktúry (daňový doklad) a ak Inzerent neuhradí faktúru riadne a včas, vzniká Poskytovateľovi voči Inzerentovi nárok na zmluvnú pokutu vo výške 0,05% z dlžnej sumy za každý deň omeškania. Nárok na náhradu majetkovej ujmy tým nie je dotknutý. Do doby riadnej úhrady faktúry, vrátane príslušenstva a sankcií, s ktorou je Inzerent v omeškaní zároveň môže prevádzkovateľ pozastaviť čerpanie objednaných Služieb bez nároku na náhradu, a to s výnimkou čerpania kreditov na Služby pripísaných na účte Inzerenta.
5.5. Pri Službách, ktoré sú viazané na určené obdobie platnosti (napr. topovanie), je nutné začať čerpanie do konca doby ich platnosti. Začatím čerpania sa rozumie začiatok realizácie (t.j. napr. keď Inzerentovi zostáva v balíčku 1 (jeden) predplatený inzerát na 14 dní s platnosťou Balíčka do konca apríla, môže si inzerát zadať najneskôr 30. apríla, pričom inzerát bude dobiehať aj v máji, aj keď už Balíček skončil, v máji však už ďalej nebude možné zadávať nové inzeráty). Dobehnutie doby, t.j. vyčerpanie Služby môže časovo presahovať dohodnuté obdobie platnosti. V takom prípade, ak je čerpanie zahájené, tak uplynutím doby nárok Inzerenta na vyčerpanie Služby nezaniká. V ostatných prípadoch, ak nie je čerpanie Služby v dobe platnosti ani začaté, nárok zaniká bez poskytnutia náhrady márnym uplynutím lehoty. Tento odsek neplatí pre kredity pripísané na Účte Inzerenta, ktoré majú neobmedzenú platnosť do skončenia doby trvania objednanej Služby.
6. Reklamačné podmienky, rozsah, podmienky a spôsob vybavovania reklamácií (sťažností), odstúpenie od zmluvy, vytknutie vád
6.1. Poskytovateľ je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek jeho prevádzkarni, ako aj sídle Poskytovateľa; Poskytovateľ prijíma reklamácie aj dátovou schránkou či elektronicky na kontaktný E-mail uvedený v týchto Obchodných podmienkach.
6.2. Ak je Zákazníkom spotrebiteľ (koná pri uzatváraní Zmluvy, resp. čiastkových zmlúv mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti), potom platia aj nasledujúce ustanovenia:
- Poskytovateľ je povinný Zákazníka – spotrebiteľa poučiť o jeho právach, ktoré si môže reklamáciou uplatniť podľa ustanovení Občianskeho zákonníka a na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie; ďalej je povinný vydať pri uplatnení reklamácie písomné potvrdenie, v ktorom uvedie dátum, kedy spotrebiteľ reklamáciu uplatnil, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie spotrebiteľ požaduje a kontaktné údaje spotrebiteľa na účely poskytnutia informácie o vybavení reklamácie. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená a spotrebiteľ o tom musí byť informovaný ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa poskytovateľ so spotrebiteľom nedohodne na dlhšej lehote; po márnom uplynutí lehoty je spotrebiteľ oprávnený odstúpiť od Zmluvy. Poskytovateľ je povinný vydať spotrebiteľovi potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie;
- Zákazník si uplatňuje právo z vadného plnenia pomocou potvrdenia o uzavretí Zmluvy, resp. čiastkovej zmluvy, v prípade Návštevníka, ktorému sú poskytované bezodplatné služby, alebo dokladom preukazujúcom úhradu ceny zvolenej služby v prípade Inzerenta;
- ak uplatní spotrebiteľ voči Poskytovateľovi akýkoľvek svoj nárok týkajúci sa medzi nimi uzavretej Zmluvy o poskytovaní služieb („Spotrebiteľský spor“) a ak dochádza k plneniu na území Slovenskej republiky a Poskytovateľ tomuto nároku nevyhovie a nedôjde ani iným spôsobom k vyriešeniu vzniknutého sporu, má spotrebiteľ možnosť obrátiť sa so svojím nárokom na orgán pre alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia (Ústredný inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, Bajkalská 21/A, p. p. 29, 827 99 Bratislava 27, email: ars@soi.sk, adr@soi.sk, web: https://www.soi.sk/ ). Alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu sa začína výlučne na návrh spotrebiteľa, a to v prípade, že sa spor nepodarilo s Poskytovateľom vyriešiť priamo. Návrh možno podať najneskôr do 1 roka odo doručenia zamietavej odpovede Poskytovateľa na žiadosť spotrebiteľa o nápravu alebo odo dňa márneho uplynutia 30 dňovej lehoty odo dňa, kedy spotrebiteľ odoslal Poskytovateľovi žiadosť o nápravu, na ktorú Poskytovateľ neodpovedal. Spotrebiteľ má právo začať mimosúdne riešenie sporu online prostredníctvom platformy ODR dostupnej na webovej stránke ec.europa.eu/consumers/odr/.
6.3. V prípade vady služby je Zákazník povinný vadu vytknúť bez zbytočného odkladu po jej zistení u Poskytovateľa. Vadu je možné vytknúť do 6 mesiacov od prevzatia plnenia. Ak nemožno vadu odstrániť a ak nemožno pre ňu vec užívať dohodnutým spôsobom alebo riadne, je Zákazník oprávnený domáhať sa zrušenia Zmluvy. Inak sa môže Zákazník domáhať buď primeranej zľavy z ceny, výmeny, alebo opravy alebo doplnenia toho, čo chýba.
6.4. V prípade reklamácie platieb za platené služby, ak je cena hradená cez platobnú bránu GoPay či inak online, nás prosím kontaktujte cez kontaktný formulár, ktorý je umiestnený na hlavnej stránke oboch Webov dole (v časti Kontakt), prípadne na e-maile zbynek zavináč fajn-brigady.cz. Uveďte prosím, čoho presne sa reklamácia týka (neaktivovaná služba, duplicitná platba či iné) a ďalšie podrobnosti – kedy sa platba hradila, aká suma, s akým variabilným symbolom, ktorého účtu – registrovaného e-mailu (ev. aj inzerátu) sa daná vec týka, atď. Najneskôr do 2 pracovných dní Vám odpovieme a dohodneme sa na riešení situácie. Platba Vám bude vrátená najneskôr do 14 dní.
6.5. Zákazník, ktorý nie je spotrebiteľom je oprávnený odstúpiť od Zmluvy (popr. od čiastkových zmlúv naplňujúcich Zmluvu) v prípadoch, keď to Zmluva, resp. čiastková zmluva, vrátane Týchto Obchodných podmienok, výslovne zakotvuje a ďalej v prípadoch stanovených Občianskym zákonníkom.
6.6. Zákazník, ktorý je spotrebiteľom má okrem iných práv aj právo v súlade s ustanovením § 7 Zákona č. 102/2014 odstúpiť od Zmluvy, resp. čiastkovej zmluvy, bez udania dôvodu akýmkoľvek svojim jednoznačným vyhlásením, a to do štrnástich (14) dní od uzavretia takej zmluvy. Odstúpenie od zmluvy musí byť poskytovateľovi odoslané v lehote uvedenej v predchádzajúcej vete. Na odstúpenie od zmluvy môže spotrebiteľ využiť vzorový formulár, ktorý tvorí aj prílohu týchto Obchodných podmienok. Ak využije Zákazník – spotrebiteľ túto možnosť, Poskytovateľ mu obratom zašle potvrdenie v textovej podobe o prijatí tohto oznámenia o odstúpení od zmluvy.
Zákazník, ktorý je spotrebiteľom však nemôže odstúpiť od Zmluvy, resp. čiastkovej zmluvy, pokiaľ poskytovanie Služby začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby. V prípade platených služieb spotrebiteľ výslovne vyhlasuje, že vzhľadom na povahu Zmluvy, resp. čiastkovej zmluvy, a plnenie z nej je lehota na plnenie kratšia ako jeho lehota na odstúpenie od zmluvy podľa § 7 Zákona č. 102/2014, a žiada výslovne Poskytovateľa, aby začal poskytovať Služby pred uplynutím zákonnej lehoty, a za tento súhlas – žiadosť sa považuje uzavretie Zmluvy (vrátane čiastkovej zmluvy) z ktorých vyplýva, že Poskytovateľ má začať plniť ihneď alebo v priebehu lehoty 14 dní od uzavretia zmluvy; v tomto prípade spotrebiteľ berie na vedomie, že poskytnutím plnenia už nemá nárok na odstúpenie od zmluvy.
Pokiaľ na základe výslovnej žiadosti spotrebiteľa (pozri vyššie) začal plniť Poskytovateľ už v priebehu lehoty na odstúpenie podľa § 7 Zákona č. 102/2014, k plneniu v plnom rozsahu nedošlo a následne spotrebiteľ pred splnením odstúpil od Zmluvy, resp. čiastkovej zmluvy, v lehote 14 dní, je od spotrebiteľa možné v zmysle § 8 ods. 5 Zákona č. 102/2014 požadovať cenu za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby..
6.7. V prípade odstúpenia od odplatnej Zmluvy, resp. čiastkovej zmluvy, vráti Poskytovateľ peňažné prostriedky prijaté od Inzerenta (náklady na dodanie služby aj na vrátenie služby sú 0,- Kč) do štrnástich (14) dní odo dňa nasledujúceho po dni, kedy dostal informáciu od Inzerenta o jeho rozhodnutí odstúpiť od zmluvy; za to sa považuje: doručenie oznámenia o odstúpení. Peňažné prostriedky vráti Poskytovateľ vždy tou cestou alebo v tej podobe, v akej ich prijal. Poskytovateľ je taktiež oprávnený vrátiť peňažné prostriedky iným spôsobom, pokiaľ s tým Inzerent bude súhlasiť a nevzniknú mu tým ďalšie náklady.
6.8. Doba trvania zmluvy, úprava a zánik zmluvy:
Zmluva vo forme rámcovej zmluvy sa uzatvára na dobu neurčitú; čiastkové zmluvy napĺňajúce túto Zmluvu môžu však byť časovo obmedzené s tým, že sú zhodné s dobou platnosti danej Služby, čo je uvedené výslovne v čiastkovej zmluve a v Cenníku, ak nie je stanovené inak. Ak nie je ustanovené inak časovým obmedzením priamo v čiastkovej zmluve, je aj táto uzavretá na dobu neurčitú.
Zmluvu na dobu neurčitú môže Zákazník vypovedať, a to aj bez uvedenia dôvodu písomnou výpoveďou. Výpoveď je potrebné zaslať na kontaktný E-mail Poskytovateľa, dátovou schránkou alebo písomne. Výpovedná doba je 7 dní od doručenia výpovede prevádzkovateľovi. Ak je uzavretá čiastková zmluva na dobu určitú, nemožno ju vypovedať.
Zmluvu, resp. čiastkovú zmluvu, môže Poskytovateľ okrem zákonných dôvodov vypovedať, keď Inzerent:
- hrubo porušil Zmluvu, čiastkovú zmluvu, vrátane Týchto Obchodných podmienok,
- opakovane porušuje Zmluvu, čiastkovú zmluvu, vrátane týchto Obchodných podmienok bez toho, aby také porušenie bolo kvalifikované ako hrubé, prípadne zmluvné dojednania či zákon svojim konaním obchádza – nejedná poctivo,
- zadáva inzeráty na pracovnú pozíciu majúcu povahu reklamy či inzeráty s neúplnými, klamlivými či inak zavádzajúcimi informáciami,
- poškodzuje dobré meno Poskytovateľa, jeho povesť v zákazníckych kruhoch alebo jeho obchodných značiek či partnerov,
- porušuje dobré mravy vo zverejňovaných ponukách, alebo sú zverejňované ponuky akokoľvek v rozpore s právnymi predpismi (napr. propagácia násilia, diskriminácia, omamné látky a iné),
- je v omeškaní s úhradou záväzkov voči Poskytovateľovi,
- nevyužíva Web, popr. svoj účet Inzerenta, na účely, na ktoré je určený (napr. využívanie údajov o užívateľoch Inzerentom na iný účel ako na vyhľadávanie vhodného zamestnanca, hromadné rozosielanie elektronických správ, alebo rozosielanie správ obsahujúcich informácie o produktoch a službách, využívanie automatizovaných systémov (najmä botov, robotov, modulov alebo iných automatických zariadení alebo programov na prehľadávanie alebo zbieranie obsahu Internetovej stránky) pri používaní Služieb Poskytovateľa, a pod.).
Výpovedná lehota zo strany Poskytovateľa je tiež 7 dní od jej doručenia Zákazníkovi a výpoveď je nutné ju zaslať Zákazníkovi písomne, do dátovej schránky alebo na e-mail uvedený v registrácii. Inzerent je povinný po účinnosti skončenia Zmluvy vo svojom Účte Inzerenta do 3 pracovných dní zmazať svoju spoločnosť, čím sa zmaže účet užívateľa aj profil. Pokiaľ sa ruší iba čiastková zmluva, vyššie uvedená povinnosť zmazať Účet Inzerenta pre Inzerenta neplatí. Ak si Inzerent nesplní svoju povinnosť zmazať Účet Inzerenta, môže Poskytovateľ po uplynutí tejto lehoty sám tento účet, resp. spoločnosť, zmazať. V takom prípade sa Inzerentovi, pokiaľ ešte nedošlo k riadnemu splneniu Služieb, platba za prípadné kredity na Účte Inzerenta nevracia a neposkytuje sa finančná náhrada, pretože zo strany Inzerenta došlo k porušeniu Zmluvy, čiastkovej zmluvy, a je povinný nahradiť Poskytovateľovi škodu z toho vzniknutú. V prípade, že dôjde obojstrannou dohodou medzi Poskytovateľom a Inzerentom k zániku Zmluvy, vrátane čiastkových zmlúv, vracia sa Inzerentovi čiastka ním uhradená za doposiaľ nevyužité Služby.
6.9. Vymedzenie zodpovednosti Poskytovateľa:
Poskytovateľ zodpovedá za škodu spôsobenú prevádzkovou činnosťou v prípadoch uvedených v § 420a Občianskeho zákonníka. Poskytovateľ nenesie žiadnu zodpovednosť za skutočnosť, kedy Zákazník nemôže využívať služby prevádzkovateľa spôsobené:
- vyššou mocou (nečakanou skutočnosťou, ktorú nemohol Poskytovateľ ovplyvniť),
- technickými problémami stojacimi mimo zodpovednosti Poskytovateľa,
- problémy spôsobené treťou stranou.
Poskytovateľ ďalej nenesie žiadnu zodpovednosť za:
- akékoľvek priame aj nepriame škody spôsobené Inzerentovi vzniknuté v súvislosti so zobrazovaním ponúk na Webe, s výberom nevhodného pracovníka či v súvislosti s akoukoľvek ďalšou činnosťou súvisiacou s Webom,
- nájdenie vhodného pracovníka Inzerentovi využívaním služieb Poskytovateľa, či spoľahlivosti vybraného pracovníka,
- uvedenie nepravdivých údajov pri pracovnej ponuke,
- porušenie autorských, priemyselných alebo iných obdobných práv Inzerentom – logá, ochranné známky, obchodné tajomstvo a pod.
Poskytovateľ nenesie tiež žiadnu zodpovednosť za škodu (aj ušlý zisk), ktorá vznikla tretej osobe vďaka niektorým z vyššie uvedených konaní Inzerenta aj akýmkoľvek iným konaním zo strany Inzerenta.
Za toto konanie je vždy v plnej výške zodpovedný sám Inzerent a zaväzuje sa ním prípadné spôsobené škody dotyčnému uhradiť v plnej výške.
Poskytovateľ nie je sprostredkovateľom zamestnania v zmysle zákona č. 5/2004 Z.z., o službách zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov. Poskytovateľ prevádzkuje iba inzertný pracovný portál, ktorý slúži na zobrazovanie ponúk práce, vďaka ktorému môžu (ale nemusia) Inzerenti nájsť vhodného pracovníka na obsadzovanú pozíciu.
7. Ochrana osobných údajov Inzerentov
7.1. Poskytovateľ spracováva v zmysle nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov) (ďalej len „Nariadenie“) a v súlade so zákonom č. 110/2019 Zb., o spracovaní osobných údajov v znení neskorších predpisov, najmä nasledujúce osobné údaje u Inzerenta, ktorý je dotknutou osobou v zmysle Nariadenia, alebo osôb konajúcich v mene Inzerenta:
- meno a priezvisko,
- e-mailová adresa (pri firemných mailoch v prípade, že obsahuje priezvisko zamestnanca),
- telefónne číslo,
- IP adresa,
- bankové spojenie, číslo platobnej karty.
7.2. Meno, priezvisko, e-mailovú adresu, telefónne číslo, je nutné spracovať pre identifikáciu zmluvných strán a na splnenie zmluvnej povinnosti (vrátane bankového spojenia a údajov pre platbu služby). Spracovanie týchto osobných údajov je nutné na účely vytvorenia Účtu Inzerenta, t.j. na splnenie zmluvnej povinnosti. Právnym základom na spracúvanie týchto osobných údajov je plnenie zmluvy v zmysle Nariadenia.
Popis spoločnosti, informácie o povahe činnosti Inzerenta, webová stránka Inzerenta a kategórie spoločnosti budú spracované za účelom úpravy profilu Inzerenta. Poskytnutie týchto údajov nie je povinné. Právnym základom na spracúvanie týchto osobných údajov je takisto plnenie zmluvy v zmysle Nariadenia.
Takéto spracovanie umožňuje ust. čl. 6 ods. 1. písm. b) Nariadenia. Tieto všetky vyššie uvedené osobné údaje budú poskytovateľom spracovávané po dobu aktívneho používania Účtu Inzerenta a ďalej 5 rokov od posledného prihlásenia ak nebude existovať iný právny základ na ich dlhšie spracúvanie).
IP adresa Inzerenta bude spracovaná za účelom prevencie a postihu porušovania zmluvných podmienok. Právnym základom na spracúvanie tohto osobného údaju je oprávnený záujem Poskytovateľa v zmysle Nariadenia.
Takéto spracovanie umožňuje ust. čl. 6 ods. 1. písm. f) Nariadenia. Tieto osobné údaje budú Poskytovateľom spracovávané po dobu aktívneho používania Účtu Inzerenta a ďalej 3 roky od posledného prihlásenia, najmenej však po dobu 3 rokov od založenia ak nebude existovať iný právny základ na ich dlhšie spracúvanie).
Meno a priezvisko Zákazníka – fyzickej osoby, e-mailová adresa, popr. telefónny kontakt, budú ďalej spracovávané v nutnom a nevyhnutnom rozsahu pre účely zabránenia protiprávneho, podvodného či zlovoľného konania voči Poskytovateľovi alebo tretím osobám v zmluvnom vzťahu s ním (najmä ostatní Inzerenti), eliminácie problematického a nefér konania zo strany Inzerenta a v dôsledku toho na skvalitňovanie služieb Poskytovateľa, a na účely práva fyzickej osoby poskytnúť hodnotenie alebo sťažnosti k inzerovaným ponukám, ako aj práva Inzerenta reagovať na hodnotenie (sťažnosť) poskytnuté fyzickou osobou – Zákazníkom; nakladanie s takými osobnými údajmi Inzerenta je v oprávnenom záujme Poskytovateľa aj Inzerenta, a to po vykonaní testu proporcionality, preto nie je vyžadovaný súhlas uchádzača. Tieto údaje je Poskytovateľ oprávnený za vyššie uvedeným účelom odovzdať Inzerentovi, ktorý je oprávnený ich za týmto účelom spracovávať. Takýto postup umožňuje článok 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia. Vyššie uvedené osobné údaje môžu byť spracovávané Poskytovateľom, príp. Inzerentom, po dobu 90 dní od ukončenia výberového konania, prípadne aj dlhšie, ak bude existovať iný právny základ na ich dlhšie spracúvanie.
U Návštevníka spracováva Poskytovateľ osobné údaje uvedené tu: https://www.fajnsprava.cz/gdpr-podminky.html?gdpr[id]=19.
V prípade začatia súdneho, správneho alebo iného (trestného) konania sú osobné údaje spracovávané v nevyhnutnom rozsahu po celú dobu trvania takýchto konaní. V prípade ak sa Poskytovateľ dozvie od orgánov činných v trestnom konaní alebo v správnom konaní, že je založené dôvodné podozrenie zo spáchania trestného činu alebo priestupku akoukoľvek treťou osobou, budú všetky osobné údaje Zákazníka spracovávané v nevyhnutnom rozsahu až do doby, kým bude toto podozrenie vybavené buď oznámením obvinenia alebo odložením veci alebo iným spôsobom vybavenia.
7.3. Na e-mailovú adresu budú Zákazníkovi zasielané obchodné oznámenia, tento postup umožňuje § 116 ods. 15 zákona č. 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších predpisov, pokiaľ ho Zákazník neodmietne. Tieto oznámenia sa môžu týkať iba obdobných služieb a možno ich kedykoľvek jednoduchým spôsobom – zaslaním e-mailu alebo kliknutím na odkaz v obchodnom oznámení – odhlásiť.
7.4. Osobné údaje bude spracovávať Poskytovateľ. Osobné údaje pre neho však môžu spracovávať aj títo sprostredkovatelia:
- poskytovateľ hostingových služieb, spoločnosť Váš hosting s.r.o., so sídlom Nymburk, Zbožská 1385/40, 28802, IČO: 247 42 252,
- prípadne ďalší sprostredkovatelia, s ktorými však Poskytovateľ ešte nenadviazal spoluprácu.
7.5. Zákazník berie na vedomie, že podľa Nariadenia má právo:
- požadovať od Poskytovateľa informáciu, aké osobné údaje spracováva,
- vyžiadať si u Poskytovateľa prístup k týmto údajom a tieto nechať aktualizovať alebo opraviť, prípadne požadovať obmedzenie spracovania,
- požadovať od Poskytovateľa výmaz týchto osobných údajov,
- na prenosnosť údajov a právo požadovať kópiu spracovávaných osobných údajov,
- právo podať námietku proti spracovaniu v prípade spracovania osobných údajov na základe oprávneného záujmu Poskytovateľa,
- podať sťažnosť na Úrade pre ochranu osobných údajov Slovenskej republiky a právo na účinnú súdnu ochranu, pokiaľ sa domnieva, že jeho práva podľa Nariadenia boli – porušené v dôsledku spracovania jeho osobných údajov v rozpore s Nariadením.
8. Všeobecné ustanovenia a informácie o spracovaní osobných údajov prostredníctvom súborov cookies
8.1. Akýmkoľvek používaním portálov www.fajn-brigady.sk, Zákazník súhlasí s používaním tzv. súborov „cookies.“ Ide o malé textové súbory, ktoré sú pri prehliadaní stránok ukladané do Vášho PC či iného používaného zariadenia: Vďaka týmto súborom je možné lepšie rozpoznať Vaše nastavenia a tým pádom lepšie prispôsobiť našu stránku prípadné ďalšie návštevy a používanie.
Súbory „cookies“ môžu napr. využívať tretie strany, ktorých reklamy sa na našich stránkach zobrazujú, a to na presnejšie poskytovanie reklám alebo služieb, ktoré Vás môžu zaujímať. V žiadnom prípade sa však neukladajú akékoľvek osobné informácie, ako napr. meno, telefón, email či iné podobné znaky identifikujúce konkrétnu osobu.
Súbory „cookies" si môžete predstaviť ako takú „minipamäť", ktorá mapuje a ukladá Vaše správanie na webe, čo môže pomôcť zlepšiť prispôsobenie webov práve Vášmu správaniu a nastaveniu.
Pre ďalšie informácie o „cookies," ako ich spravovať či napríklad zamedziť ich používaniu, kliknite prosím sem.
Kompletné informácie o spracovaní osobných údajov prostredníctvom súborov cookies nájdete tu.
8.2. Inzerent súhlasí a zaväzuje sa, že nebude pristupovať k Webovému portálu akýmikoľvek automatizovanými systémami („robot“, „spider“ a pod.) s výnimkou indexovacích „robotov“ vyhľadávacích služieb.
8.3. Ak sa návštevník Webu (t.j. ktokoľvek, kto zobrazí akúkoľvek stránku Webu či inak využíva služby Poskytovateľa) zaregistruje a stáva sa Návštevníkom alebo Inzerentom a následne objedná niektorú zo služieb (napr. zasielanie ponúk), súhlasí aj s doplňujúcimi podmienkami uvedenými pri danej službe.
8.4. Akýkoľvek obsah Webového portálu (t.j. informácie na Webe zobrazené, informácie, ktoré Zákazník získa vďaka niektorým aj plateným službám, stiahnuté materiály i všetky veci, ktoré nejako súvisia s Webom) môžu Zákazníci využívať IBA pre osobnú potrebu bez komerčného využitia na hľadanie vhodného zamestnania či získanie doplnkových informácií o práci (články k téme a iné), Inzerenti alebo iní zamestnávatelia ho môžu využívať LEN na hľadanie vhodných zamestnancov (alebo iných pracovníkov), personálne agentúry na hľadanie vhodných zamestnancov pre svojich klientov (inzercií, prehľadávaním životopisov a iné, bez akýchkoľvek nekalých praktík, podľa podmienok pre zamestnávateľov).
8.5. Všetok obsah Webu (s výnimkou obsahu samotných Inzerentov), t.j. napr. vlastné logo, grafické spracovanie, články, softvér, know-how, kontakty i ďalšie veci a informácie sú výhradným vlastníctvom Poskytovateľa, môžu byť obsahom autorského zákona a nesmú byť kopírované či inak ďalej šírené bez písomného súhlasu Poskytovateľa.
8.6. Všetkým Návštevníkom Webu je ďalej zakázané vykonávať akékoľvek nekalé praktiky (nadmerne zaťažovať server, snažiť sa Web akokoľvek poškodiť, využívať roboty, zneužívať informácie obsiahnuté na Webe, posielať nevyžiadané emaily – spam, akokoľvek reagovať na inzeráty bez vôle byť zamestnaný či získať ďalšie informácie k práci, apod.), konať v mene Poskytovateľa či akokoľvek poškodzovať jeho dobré meno, zbierať a zhromažďovať dáta uvedené na Webe, zverejňovať na Webe (v životopisoch, inzerátoch a iné) nepravdivé, neúplné, klamlivé informácie.
8.7. Za akékoľvek porušenie týchto alebo ďalších príslušných podmienok nesie príslušná osoba zodpovednosť a môže byť v súlade so zákonom za toto konanie patrične sankcionovaná.
8.8. Prevádzkovateľ portálov www.fajn-brigady.sk, nenesie zodpovednosť za priamu aj nepriamu škodu či akúkoľvek inú ujmu spôsobenú návštevníkovi či Zákazníkovi, ktorý akokoľvek využíva pracovné portály, spôsobenú v dôsledku ich vlastného konania. Zákazník zodpovedá v plnej výške za všetku škodu, ktorá vznikla jeho konaním Poskytovateľovi (napr. poškodzovanie dobrého mena, uvádzanie podvodných informácií a iné) a je povinný túto škodu Poskytovateľovi uhradiť.
8.9. Údaje uvedené pri inzerátoch (ako napr. popis pozície, a pod.) sú pre záujemcov o prácu/brigádu IBA orientačné a nezáväzné, a nemožno sa na základe textu inzerátu domáhať súdne ani inou cestou podmienok tu uvedených (v inzeráte môže byť napr. omylom nepravdivá informácia, neaktuálne info a iné), ak takéto právo domáhania sa nepriznáva zákon. Záväzné a presné informácie sú iba tie, ktoré sú zamestnávateľom PÍSOMNE potvrdené v platnej pracovnej alebo inej obdobnej zmluve.
8.10. V prípade odpovedí uchádzačov na ponuku práce, či brigády je táto odpoveď vrátane osobných údajov (meno a priezvisko) a osobných kontaktných údajov (e-mailová adresa, telefón) uchádzača, vrátane prípadného životopisu a tam uvedených osobných údajov, a prípadných poznámok uchádzača k ponuke, posielaná iba zadávateľovi ponuky (Inzerentovi) na príslušný email (ktorý uviedol; tento email nie je viditeľný). Inzerent je zodpovedný za ochranu všetkých takto odovzdaných osobných údajov uchádzača, ktoré smie použiť iba na účel obsadenia pozície na základe zverejnenej ponuky práce či brigády; Poskytovateľ k týmto dátam nemá prístup a neeviduje ich. Inzerent je povinný dodržiavať všetky zásady ochrany osobných údajov podľa Nariadenia a zákona č. 18/2018 Z. z., o ochrane osobných údajov, v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane osobných údajov“) a berie na vedomie, že spracovanie a uchovávanie týchto osobných údajov je časovo aj účelovo obmedzené. Ak odovzdá Poskytovateľ Inzerentovi osobné údaje fyzickej osoby (meno, priezvisko e-mailová adresa, popr. telefón) za účelom jeho reakcie na hodnotenie (sťažnosť) uchádzača, popr. reakcia na konanie či nekonanie Inzerenta vo vzťahu k uchádzačovi, je Inzerent povinný spracovávať iba vyššie uvedené osobné údaje a iba za týmto obmedzeným účelom svojej reakcie, a to po obmedzenú dobu 90 dní od ukončenia výberového konania na inzerovanú pozíciu (ak dlhšie uchovávanie neumožňujú alebo nevyžadujú osobitné predpisy). Za účelom reakcie Inzerenta nesmie Inzerent v zásade nikdy spracovávať osobitnú kategóriu osobných údajov (tzv. „citlivé osobné údaje“).
9. Záverečné ustanovenia
9.1. Zmluvné strany súhlasia s tým, že záležitosti a právne vzťahy neupravené týmito Obchodnými podmienkami alebo samotnou Zmluvou (uzavretou medzi zmluvnými stranami) sa riadia platnými zákonmi Slovenskej republiky. Tieto Obchodné podmienky, ako aj Zmluva, resp. čiastková zmluva, sa riadi slovenským právom, a to aj v prípadoch keď je uzatváraná Zmluva, resp. čiastková zmluva, s medzinárodným prvkom. Ak by nedošlo k platnej voľbe slovenského práva, riadi sa podľa čl. 4 Nariadenia nariadenie Európskeho parlamentu a rady (ES) č. 593/2008 o rozhodnom práve pre zmluvné záväzky (Rím I) zmluvný vzťah slovenským právom ako právom krajiny, v ktorej má poskytovateľ služby sídlo. Ak je zmluvnou stranou mimo krajiny poskytovateľa spotrebiteľ, ak sa zmluvný vzťah neriadi právom krajiny obvyklého bydliska spotrebiteľa, pretože tam poskytovateľ neprevádzkuje podnikateľskú činnosť ani sa na túto krajinu nezameriava, v takom prípade sa riadi slovenským právom ako právom krajiny poskytovateľa.
9.2. Zmluvné strany sa zaväzujú, že vzniknuté spory sa budú snažiť riešiť vzájomným dohovorom.
9.3. Za platné a účinné je považované znenie Obchodných podmienok účinne ku dňu uzavretia Zmluvy dištančne, bez súčasnej fyzickej prítomnosti strán.
9.4. Ak je Zmluva, resp. čiastková zmluva písomná, možno ju meniť len na základe písomného súhlasu oboch strán. Zmluva uzavretá pri použití elektronických prostriedkov.
9.5. Poskytovateľ sa zaväzuje, že všetky zodpovedné osoby, ktoré prídu do styku s osobnými údajmi Zákazníka, žiadnym spôsobom tieto informácie nezneužijú ani ich neposkytnú tretím osobám. Poskytovateľ je povinný plniť svoje povinnosti prevádzkovateľa či sprostredkovateľa osobných údajov subjektov údajov podľa Nariadenia a Zákona o ochrane osobných údajov. Poskytovateľ sa zaväzuje spracúvať všetky osobné údaje zákonným spôsobom na Nariadením akceptovaný účel.
9.6. Inzerent sa tiež zaväzuje, že žiadne informácie získané v rámci spolupráce s Poskytovateľom neposkytne bez právneho dôvodu tretím osobám alebo ich akokoľvek nezneužije.
9.7. Iba v prípade, ak to vyžaduje platný právny predpis alebo rozhodnutie verejného orgánu, môžu zmluvné strany niektoré potrebné údaje poskytnúť tretej osobe (polícii, súdu alebo oprávnenej osobe), a to len v miere nevyhnutne potrebnej.
9.8. Inzerent nemôže používať akékoľvek ochranné známky Poskytovateľa, obchodné značky Poskytovateľa či označenie príznačné v obchodných kruhoch pre Poskytovateľa, bez predchádzajúceho písomného súhlasu Poskytovateľa. Porušenie tejto povinnosti je hrubým porušením Zmluvy.
9.9. Poskytovateľ si vyhradzuje právo tieto Obchodné podmienky kedykoľvek zmeniť či dopĺňať. Týmto ustanovením však nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté za účinnosti predchádzajúceho znenia Obchodných podmienok. Zmenené podmienky vrátane uvedenia dátumu platnosti týchto nových podmienok uverejní prevádzkovateľ na Webe nahradením pôvodných Obchodných podmienok. O tejto zmene Inzerentov informuje oznámením v ich Účte Inzerenta.
Tieto Obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 4. 3. 2024.
Príloha:
VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY SPOTREBITEĽOM
(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy)
– Komu: Ryxoo Universal Slovak s. r. o., so sídlom Žilinská 1, 811 05 Bratislava - mestská časť Staré Mesto, IČO: 55 042 902, DIČ: 2121861973, zapísaný v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č. 165109/B, e-mail: zbynek@fajn-brigady.cz
– Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy na tento tovar/od zmluvy o poskytnutí tejto služby* ..............
– Dátum objednania/dátum prijatia* ..............
– Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov* ..............
– Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov* ..............
– Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (iba ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe) ..............
– Dátum ..............
* Nehodiace sa prečiarknite.